w

Lokata Wakacyjna na 5,7% w Expander (Meritum Bank)

Postanowiłem również na blogu
Jakoszczedzic.pl opisać najlepszą lokatę tego lata. Oferta dotyczy pośrednika
finansowego Expander, u którego
założymy czystą 1-miesięczną Lokatę
Wakacyjną oprocentowaną na 5,70%
z gwarancjami BFG.
Expander to pierwsza firma
doradztwa finansowego na polskim rynku. Pierwszy oddział Expandera został
otwarty w grudniu 2001 roku w Warszawie.

Szczegóły Lokaty Wakacyjnej:

Lokata Wakacyjna w Expander to lokata
oferowana przy współpracy z Meritum Bank.
Oprocentowanie 5,70% w skali roku dotyczy
okresu 1 miesiąca. Na lokacie ulokujemy maksymalnie do 25 000 zł na osobę.
Oprocentowanie Lokaty Wakacyjnej:
1 miesiąc 5,70%
– 3 miesiące 3,00%
– 6 miesięcy 3,20%
– 12 miesięcy 3,30%
Więcej szczegółów:
– Minimalna kwota lokaty: 1 000 zł
– Maksymalna kwota lokaty: 25 000 zł
– Kapitalizacja: na koniec okresu
– Maksymalna liczba lokat: 1 na klienta
Uwaga:
Oferta obowiązuje do 23 sierpnia
2013 r.

Jak założyć lokatę?

Założenie w trzech krokach:
  • Wypełnienie
    wniosku online
  • Umówienie się na spotkanie po kontakcie pracownika
    firmy Expander
  • Wizyta w oddziale i założenie lokaty
    • Do
      założenia lokaty niezbędny jest numer rachunku
      , z którego wpłacone
      zostaną środki
    • Na ten rachunek wrócą pieniądze po zakończeniu
      lokaty.
    • Dodatkowo, podczas wizyty u doradcy należy posiadać dokument tożsamości

Wady

Podstawową wadą lokaty jest to,
że założenie lokaty może trwać nawet jeden dzień. Dodatkowo, przelew może dojść
dopiero następnego dnia, jeżeli przelewu nie dokonamy rano. Może to sprawdzić
spadek rzeczywistego oprocentowania o ok. 0,19% (1/30 z oprocentowania lokaty).
Jeżeli pieniądze dojdą w piątek
to lokata może zostać założona dopiero w poniedziałek, a przez te kilka dni
tracimy potencjalny zysk.

Moje doświadczenia

Wniosek online
został wypełniony w czwartek późnym wieczorem. Już następnego dnia około godziny 10 rano zadzwonił
konsultant i umówiliśmy się na wizytę w placówce na godzinę 16.
Po przybyciu do placówki,
praktycznie od razu zostałem skierowany do doradcy. Podczas rozmowy doradca
poruszał tematy oszczędzania długoterminowego. Jednak po mojej odpowiedzi, że
pieniędzy będę potrzebował już za ok. 1-2 miesiące, przeszliśmy do
rzeczywistego wypełniania wniosku o lokatę.
Całość zajęła nieco ponad 10
minut.

Z regulaminu

„Bank zawrze Umowę lokaty i prześle
Posiadaczowi Potwierdzenie, pod warunkiem wpływu środków pieniężnych na
rachunek podany w Potwierdzeniu złożenia dyspozycji , który winien nastąpić nie
później niż w ciągu 5 Dni roboczych od dnia złożenia Dyspozycji.
[…]
Wpłaty i wypłaty mogą być dokonywane
wyłącznie w formie bezgotówkowej, tj. przelewu z rachunku bankowego Posiadacza
lub na rachunek bankowy Posiadacza. Dyspozycja przelewu na rachunek podany w
Potwierdzeniu złożenia dyspozycji może nastąpić wyłącznie z rachunku bankowego
Posiadacza wskazanego w Dyspozycji. Każda Dyspozycja wymaga dokonania
oddzielnego przelewu w kwocie określonej w Dyspozycji (bez możliwości dopłat
tytułem jednej Dyspozycji).
[…]
Po wpływie środków na rachunek
określony w Potwierdzeniu złożenia dyspozycji, Bank najpóźniej następnego Dnia roboczego zakłada Lokatę oraz odsyła
Posiadaczowi Potwierdzenie
. Dniem zawarcia Umowy lokaty jest dzień
określony w Potwierdzeniu jako rozpoczęcie okresu deponowania.
[…]
Klient zobowiązany jest podać w
tytule przelewu numer Dyspozycji.
[…]
Dyspozycja może zostać złożona
wyłącznie przez osobę, która jest już posiadaczem rachunku bankowego, z którego
przekazywane są środki pieniężne na Lokatę. Dane Posiadacza muszą być zgodne z
danymi Posiadacza rachunku, z którego lub na który nastąpił przelew środków
pieniężnych. W przypadku niezgodności danych Posiadacza z danymi rachunku, z
którego nastąpił przelew środków pieniężnych na Lokatę, środki te zostaną
zwrócone przez Bank na tenże rachunek i nie zostanie zawarta Umowa lokaty. W
przypadku, kiedy niezgodność danych dotyczy wypłaty środków pieniężnych z
Lokaty, Bank nie wykona dyspozycji Posiadacza do czasu wyjaśnienia
niezgodności.
[…]
Posiadacz może zasięgać
informacji o Lokacie oraz jej saldzie drogą telefoniczną poprzez Infolinię lub
drogą elektroniczną na adres klient@meritumbank.pl.
Bank udzieli informacji Posiadaczowi pod warunkiem prawidłowej identyfikacji
Posiadacza i potwierdzenia jego tożsamości.”

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

BGŻOptima – Optima Saver i Optima Duo

Play – Promocja za doładowanie – 14 sierpnia 2013 r.