W ostatnich dniach pisaliście, że z oprocentowaniem konta oszczędnościowego w BGŻOptima dzieje się coś dziwnego. W trzech różnych miejscach zaobserwować można było inne oprocentowanie tego samego rachunku 😉
Ewidentnie, pracownicy banku obsługujący stronę internetową nie poradzili sobie z tą jakże trudną operacją aktualizowania oprocentowania rachunku oszczędnościowego.
5% moneyback’u do T-Mobile Konta znów dostępny
Do 25 zł zwrotu miesięcznie za płatności kartą do T-Mobile Konta. Konto będzie darmowe wraz z kartą po wykonaniu płatności na min. 200 zł.
Zapisz się do promocji i zgarnij nawet 300 zł w ciągu roku! (również dla obecnych klientów)
BGŻOptima: Konto Oszczędnościowe na 2,7% dla nowych środków
Po dużym zamieszaniu, znane są już nowe warunki i nowe oprocentowanie konta oszczędnościowego BGŻOptima dla nowych i starych środków.
Oprocentowanie kontra uległo nieznacznej obniżce, zaledwie o 0,1%, co przy planowanych podatku bankowych nie jest wcale tak złą informacją.
Nowe środki będą oprocentowane na 2,7% w skali roku do 7.04.2016 r. Przez nowe środki rozumie się nadwyżkę względem salda na koniec dnia 8 lutego 2016 r.
Jeżeli więc wczoraj nie mieliście w BGŻOptima pieniędzy to możecie się cieszyć oprocentowanie 2,7% aż do 100 tys. zł.
Szczegóły konta:
- Oprocentowanie:
- 2,7% dla nowych środków w skali roku
- Obecne promocyjne oprocentowanie obowiązuje do 7 kwietnia 2016 r.
- 1,8% dla starych środków powyżej 150 tys. zł
- 1,5% standardowe oprocentowanie pozostałych środków
- Minimalna kwota: 1 zł
- Maksymalna kwota: 100 000 zł
- Wpłata i wypłata bez utraty odsetek
- Całkowity brak opłat
Nowa tabela oprocentowania:
BGŻOptima: Lokata Bezkarna na 3,2%
Lokatę Bezkarną można zerwać w każdej chwili bez utraty naliczonych odsetek.
- Oprocentowanie: 3,2% w skali roku dla nowych klientów
- Minimalna kwota lokaty: 1 000 PLN
- Maksymalna kwota lokaty: 100 000 PLN
- Czas trwania: 3 miesiące
- Liczba lokat: 1
- Możliwość zerwania lokaty bez utraty odsetek
Więcej informacji:
- Tabela oprocentowania na 9.02.2016 r.
Newsletter
Zapisz się na newsletter „Jak oszczędzić.pl” i otrzymuj informacje o nowych promocjach i okazjach do oszczędzania pieniędzy.
Dzięki newsletterowi nie prześpisz żadnej naprawdę dobrej promocji i ważnych momentów promocji czy podwyżek opłat w bankach.
Wczoraj po wielkiej aktualizacji praktycznie nie można się było zalogować przez cały dzień – nie działała wysyłka SMS z kodem startowym. Oczywiście informacji o tym stanie rzeczy nie było nigdzie. Poźniej (koło 19) bez powodu otrzymałem sms by ponownie zalogować się do systemu i ustawić haslo jednorazowe. Bez powodu bo ustalone wcześniej hasło było nadal aktywne.
Ta migracja na nowy design (i akcja z oprocentowaniem) pokazała jaki mają bajzel od środka. Dobrze że nie korzystam z ich usług jako podstawowego banku
"Przez nowe środki rozumie się nadwyżkę względem salda na dzień 8 lutego 2016 r."
Raczej na koniec dnia 8 lutego – czyli jeszcze wczoraj można było wycofać środki.
Odnośnie Lokaty Bezkarnej dla nowych klientów w BGŻ BNP Paribas, chcę opisać swój przypadek gwoli ostrzeżenia innych. Złożyłam wczoraj wniosek na tę lokatę wraz z kontem oszczędnościowym (to tzw. sprzedaż wiązana). Wkrótce otrzymałam mail, że wniosek został pozytywnie zweryfikowany. Podano w nim numer rachunku na który należy przelać kwotę wnioskowanej lokaty, a kilka minut później w kolejnym mailu bank napisał: "Przypominamy o konieczności wysłania przelewu potwierdzającego na kwotę 100 000 PLN do wniosku o założenie Lokaty i Konta Oszczędnościowego w BGŻOptima." Zobligowana tym, w tym samym dniu II sesją elixir przelałam środki na wskazany rachunek. Niestety przed godz. 17.00 otrzymałam kolejny mail, w którym napisano: "Informujemy, że Twój wniosek nr TDO/xxxxxx o założenie Lokaty i Konta Oszczędnościowego w Banku BGŻOptima został odrzucony w wyniku negatywnej weryfikacji przesłanych danych."
Niestety, tu bank okazał się naciągaczem. Po otrzymaniu mojego przelewu wniosek odrzucono ale przelewu już nie odrzucono! Drugą dobę kwota 100 000 zł jest przetrzymywana w banku na nieoprocentowanym depozycie, dodzwonić się nie sposób bo infolinia przez wiele minut raczy tylko muzyką (zapewne oblężona po zmianie systemu), prośba o niezwłoczny zwrot środków wysłana na mail wskazany do kontaktu w potwierdzeniu wniosku, pozostała bez reakcji banku.
Przestrzegam innych przed ufaniem BNP Paribas bowiem można stać się dostarczycielem nieoprocentowanego kapitału dla banku, ponosić straty i potem być lekceważonym przez obsługę.
Krystyna B.
Haha, wczoraj rano wypłaciłem wszystkie pieniądze z Optimy. Czy łapię się na 2,7% dla wszystkich środków?
Zgadza się, liczą się środki na koniec dnia, także udało Ci się 🙂
Ten bank to masakra. Lubią przetrzymać cudze pieniądze dłużej niż to konieczne z uwagi na rzekomą niezgodność czegoś tam. Powinien się nimi zainteresować KNF.
Jeśli jestem nowym klientem BGŻ Optima (umowa wygasła w sierpniu 2014), to również będę się łapał na 2,7 na lokacie?
MarcinM
* na koncie miało być.
MarcinM
Jak mam u nich tą lokatę bezkarną na 5000 zł i teraz wpłacę kolejne 5000 zł to całość będzie pracowała na 2,7%?
Marcin, tak będziesz miał 2,7% od całość depozytów.
Co więcej, prawdopodobnie będziesz mógł założyć też Lokatę Bezkarną (tutaj niestety nie potwierdzę na 100%, bo jedni mówią o karencji 12 miesięcy a inny, że zasady już się zmieniły).
@up
Tak, całość będzie pracowała na 2,7%.
Ja na szczęście jeszcze mam 3% w Millennium, z poprzedniej promocji, ale jak się zakończy promocja to też przelewam do Optimy.
Millenium też mam, ale szukam miejsca dla nadwyżki.
Pozdrawiam
MarcinM
@Anonimowy
Przelane teraz 5 tys. złotych będzie oprocentowane na KO na 2,7 proc. Oprocentowanie środków na Lokacie Bezkarnej zostało ustalone w chwili założenia lokaty, a więc zdeponowane na niej 5 tys., jest oprocentowane zgodnie z warunkami lokaty, tj. na 3,2 proc.
Zespół Prasowy BGŻOptima
@Marcin M
Rozumiem. Mi póki co wystarcza 24 tys. zł trzymane w WBK i reszta w Millennium. Wygląda też na to, że warto zlikwidować konto w Bank Smart, bo promują obecnie tylko nowych klientów. Oszczędzający nie mają lekkiego życia 🙂
Przelałem pieniądze na konto oszczednosciowe wczoraj. Pieniadze zaksiegowane w szczegółach rahunku oprocentowanie wyswietla sie 1.50%. Dlaczego tak mało i czemu nie załapałem się na oprocetowanie promocyjne?
Podobno system banku ma problemy z poprawnym prezentowaniem wysokości oprocentowania i ma to być do końca tygodnia naprawione.
Czyli u Was tez wystwietla sie 1.50% nie tylko w moim przypadku?
Patrz komentarz wyżej 🙂
U mnie dokładnie ta sama sytuacja co w przypadku Krystyny – wniosek odrzucony mimo poprawnych danych a 40 tys. dalej nie wróciło mimo przekroczenia przez bank regulaminowych terminów. Dodzwonienie się na infolinię graniczy z cudem (minimum pół godziny czekania), a pomoc zerowa – nic nie wiedzą i nic nie mogą zrobić.
Tym bankiem chyba powinna zainteresować się Komisja Nadzoru Finansowego. Może skarga do KNF coś da, bo infolinia oczywiście nic nie wie i nic nie może zrobić, a nie mam zamiaru stracić oszczędności. Nienawidzę, gdy ktoś tak cwaniakuje.
Chciałbym sprostować co do czasów oczekiwania, po dokładniejszym sprawdzeniu wyszło kilka do kilkunastu minut, co i tak jest czasem stanowczo zbyt długim. Niemniej, nie zmienia to faktu, że pieniędzy brak.
Mam pytanie do znawców, bo ja jestem już zupełnie skołowany. Na infolinii powiedziano mi, że oni nie wiedzą i nic nie mogą zrobić. Wysłali ponaglenie do zapłaty mi pieniędzy (ale jest piątek, więc najwcześniej w poniedziałek mogłyby dotrzeć). Ale jaki termin jest wiążący w tym wypadku?
Bo ja powoływałem się na regulamin, wedle którego jest to następny dzień roboczy (przekroczone): "nie później (…) niż następnego Dnia Roboczego". Z kolei we wzorze umowy ramowej wyczytałem przed chwilą, że bank ma więcej czasu (i w moim przypadku go nie przekroczył): "nie później (…) niż w przeciągu pięciu dni roboczych". Co jest ważniejsze? Regulamin czy owa umowa ramowa?
Jeśli umowa, to przepraszam za wprowadzenie w błąd (acz na infolinii zapewniano mnie o 24h), a jeśli regulamin, to jeszcze bardziej mnie to niepokoi…
3 ostatnie komentarze są moje, tym razem już 4, ostatni. Już sam nie wiem. Im dłużej te ich papiery czytam, tym bardziej wychodzi, że wszystko po ich stronie jest ok, oprócz tej sprzeczności z terminami (choć infolinia przyznała mi rację co do przekroczenia terminu). Przepraszam wszystkich, jeśli kogoś wprowadziłem w błąd a bank, jeśli termin nie został przez niego przekroczony, czego w sumie, po lekturze dokumentów, już nie jestem pewien. W takim razie, pozostaje odczekać do tych 5 dni i liczyć, że pieniądze wrócą szybko. Jeśli wrócą, poinformuję, bo też nie chcę robić nikomu czarnego PR-u, a jedynie niepokoję się o swoje pieniądze. Przepraszam za spam, ale sami rozumiecie moje zdenerwowanie.
Umowa ramowa z tego co się orientuję. Niemniej, przetrzymywanie pieniędzy bardzo mi się nie podoba. Chyba najlepiej zakładać konto a potem lokatę przez infolinię. Kojarzę, że taki myk działa.
@Datek M. Bardzo dziękuję za odpowiedź. Dzisiaj udało się na szczęście odzyskać pieniądze, dotarł zwrot na konto. Zgodnie z tym, co pisałeś widać umowny termin 5 kolejnych dni roboczych jest dla nich wiążący, więc w moim przypadku go nie przekroczyli, ale niesmak pozostał i chyba więcej temu bankowi swoich oszczędności już nie powierzę. Przynajmniej nie w takiej formie jak ta. Też mi się nie podoba taki czas oczekiwana na – przynajmniej dla mnie – całkiem niemałe pieniądze. Druga opcja byłaby rozsądniejsza, choć ja już jestem trochę zrażony.
Próbowałem założyć konto zaraz w pierwszym dniu ale otrzymałem odpowiedź: "Z przykrością informujemy, iż Twój wniosek nr SAO/xxxxxx o założenie Konta Oszczędnościowego w Banku BGŻOptima został odrzucony w wyniku braku zgodności danych podanych we wniosku z danymi z przelewu weryfikacyjnego."
Następnego dnia wysłany wniosek wracił z informacją: "Z przykrością informujemy, iż Twój wniosek nr SAO/xxxxxx o założenie Konta Oszczędnościowego w Banku BGŻOptima został odrzucony w wyniku negatywnej weryfikacji przesłanych danych."
Odczekałem ponad tydzień jak radzili pseudo fachowcy z infolinii i co?
„Dziękujemy za zainteresowanie naszym Kontem Oszczędnościowym.
Informujemy, że zidentyfikowaliśmy Cię jako użytkownika systemu Pl@net. Aby kontynuować zakładanie nowego produktu konieczne jest logowanie do systemu Pl@net:
Zaloguj się do Pl@net”
Po zalogowaniu mam dostęp do swojego konta BGZ BNP Paribas ale nie ma tam żadnego wniosku!
Jakieś pomysły?
Wystarczy poczytać komentarze pod wpisem promocji BGŻ BNP Paribas z premią 120 zł, żeby wiedzieć, że w tym banku coś nie działa prawidłowo. Od 1-2 lat nic się nie poprawiło.
Czy po tych zmianach technicznych w optimie otrzymał ktoś odsetki za luty?
Bo u mnie odsetek brak, informacji w systemie o oprocentowaniu brak.
u mnie to samo co u ciebie 1 marca brak odsetek