Wielu czytelników JakOszczedzic.pl skorzystało ze świetnych i prostych promocji Twisto. Niewiele z tych osób korzysta jednak z usług Twisto na codzień. Dla tych właśnie osób mam ważne informacje.
Do końca września trzeba podjąć ważną decyzję, której brak może kosztować nas opłatę 9,99 zł miesięcznie!
Twisto wprowadza bowiem od 1 października dwa nowe plany:
- Online za 0 zł miesięcznie
- Space za 9,99 zł miesięcznie
Sprawdź jakie są różnice pomiędzy nimi i dokonaj wyboru planu do końca września!
Twisto – Plan Online i Plan Space
Plan Online będzie odpowiednim wyborem dla osób, które dokonują zakupów wyłącznie w internecie.
Za pomocą tego wykastrowanego planu nie będzie bowiem możliwości zapłaty fizycznej zarówno za pomocą karty fizycznej jak również za pomocą płatności zbliżeniowych Google Pay.
Plan Simple posiada jeszcze jedno ograniczenie w postaci 3% prowizji za zakupy zagranicą. Natomiast jak zapłacić w innej walucie nie posiadając karty fizycznej? 😉
Plan Space to z kolei pełny zakres usług wraz z kartą i płatnościami Google Pay dobrze znany dotychczas. Z tego pakietu mogliśmy korzystać dotychczas za darmo, natomiast od października przyjdzie nam zapłacić aż 9,99 zł, co moim zdaniem jest wygórowaną ceną.
Osobiście wolałbym skorzystać z karty kredytowej, która również umożliwia odroczoną darmową płatność, jak również posiada pakiet korzyści dodatkowych, jak np. karta Mastercard Platinum w PKO BP. Tutaj również znajdziemy 0% prowizji za przewalutowanie i to bez limitu kwoty, mamy też dodatkową korzyść w postaci darmowych ubezpieczeń dodatkowych.
Czy znajdą się chętni na Twisto Space? Moim zdaniem ciężko będzie zawojować rynek tym pakietem. Podobnym problem z aktywizacją swoich klientów ma również inny fintech – Revolut, gdzie większości klientów wystarczy darmowy plan.
Jak i kiedy dokonać wyboru planu Twisto?
Tutaj mam złą wiadomość. Niby wszystko ładnie, pięknie. Twisto informuje z dużym wyprzedzeniem swoich klientów o zmianach. Niestety nie daje jednocześnie wyboru planu.
Tego wyboru będzie można dokonać dopiero od 14 września 2020 r. poprzez aplikację mobilną bądź konto online. Możliwe jest także napisanie maila już teraz i wybranie bezpłatnego planu Online (pisząc wiadomość mailową na adres: kontakt@twisto.pl)
Ważna uwaga!
Jeśli do 30 września 2020 r. nie dokonasz wyboru, to od 1 października zostaniesz automatycznie przeniesiony do płatnego planu Space.
Jeśli więc nie dokonasz żadnego wyboru do końca września, to Twój portfel może stać się cieńszy o 9,99 zł. Takie praktyki bardzo mi się nie podobają, bo zapominając kompletnie o Twisto, np. jeśli mail od Twisto wpadnie do SPAMu to stracimy 10 zł za każdy miesiąc.
Co jeśli nie zgadzam się na proponowane zmiany Twisto?
Jeśli nie zgadzasz się na wprowadzane zmiany to przysługuje Ci prawo do wypowiedzenia umowy. Taką decyzję podejmie prawdopodobnie wielu nieaktywnych użytkowników Twisto.
W końcu jaki jest sens płacić 10 zł za usługę, którą można znaleź na rynku za darmo? Z drugiej strony jaki jest sens korzystania z wykastrowanego planu Online bez posiadania karty fizycznej i możliwości płacenia zbliżeniowo?
Jak wypowiedzieć umowę Twisto?
Jeśli nie akceptujesz zmian wprowadzanych przez Twisto to przysługuje Ci prawo:
- Do zgłoszenia sprzeciwu
- Wypowiedzenia stosunku wynikającego z Regulaminu planów.
W obu przypadkach będzie to równoznaczne z wypowiedzeniem przez Ciebie mowy o kredyt konsumencki oraz poszczególnych umów o usługi świadczone przez Twisto – czyli z zakończeniem współpracy z Twisto.
Jeśli wyrazisz sprzeciw – umowa zostanie rozwiązana na dzień przed wejściem w życie zmian – czyli 13 września 2020 r. Jeśli złożysz wypowiedzenie – umowa przestanie obowiązywać szybciej – od dnia, w którym poinformowaliśmy Cię o proponowanych zmianach.
Osobiście właśnie napisałem maila z prośbą o przeniesienie mnie do bezpłatnego planu Online. Pozostawiam Twisto w celach edykacyjnych na potrzeby bloga.
W przeciwnym razie wyraziłbym sprzeciw bądź też złożył wypowiedzenie w związku ze zmianą regulaminu planów.
Wypowiedzenie umowy można zrobić drogą e-mail? Wczoraj dostałem tego nieszczęsnego e-maila.
No ładnie. Dobrze że trafiłem na ten wpis. U mnie mail od nich trafił właśnie do spamu i trochę by mnie to kosztowało. Wypowiedziana umowa.
Moglby ktos podrzucic wzor wypowiedzenia umowy do nich. Z gory dziekuje
Ja skorzystałbym z drogi przesłania sprzeciwu do zmian.
Wystarczy krótki mail:
„Niniejszym wyrażam sprzeciw do wprowadzanej zmiany Regulaminu Planów Twisto”.
Wypowiedzenie można złożyć przez e-mail jak się ma podpis elektroniczny a jak się nie ma to trzeba listem.
Jakaś szybka droga do podpisu elektronicznego?
Ale sprzeciw można wyrazić mailem?
Można, tak właśnie zrobiłem i dostałem odpowiedź, że konto zostanie zamknięte dzień przed wejściem zmian w życie.
Generalnie to sprawa dla UOKiK Jak zmieniają plany, to domyślnym powinien być ten bezpłatny.
Twisto robi sobie jakieś jaka. Piszą, że można teraz zmienić plan, a jak o to poprosiłem to piszą tak:
„Jesienią pojawi się w koncie opcja do wyboru planu.
W razie dodatkowych pytań warto poszukać odpowiedzi na naszej stronie internetowej w zakładce FAQ (najczęściej zadawane pytania: https://twisto.zendesk.com/hc/pl/).”
Na razie wstrzymuję się ze zamknięciem Twisto. Wyrobiłem kartę wirtualną i dodałem ją do aplikacji Curve i Google Pay. Zwrot za weryfikację w Curve wrócił na Twisto w postaci punktów. Darek przejdzie to, mam na myśli płacenie w sklepach za pomocą fizycznej karty Curve lub telefonem zbliżeniowo przez Google Pay?
Dobre pytanie. Niby piszą, że tylko do zakupów online. Trzeba będzie spróbować 🙂
W jaki sposób podłaczyłeś wirtualną kartę twsto do curve?
W mailu piszą:
„Możesz zgłosić sprzeciw lub wypowiedzieć umowę telefonicznie kontaktując się z Działem Obsługi Klienta pod numerem +48 22 263 02 10, przesyłając pisemne oświadczenie na adres korespondencyjny: ul. Zgoda 3/8A, 00-018 Warszawa lub mejlowo pod adresem kontakt@twisto.pl.”